Do Polski, na zlecenie Spółki Synoptis, we współpracy z Polfrost, trafił kolejny ładunek zawierający maseczki ochronne, rękawiczki oraz termometry. Tym razem fracht został dostarczony samolotem transportowym Antonov An 124.

  • Rejs VDA3348 odbył się na trasie Shanghaj PVG - Krasnojarsk KJA - Warszawa WAW
  • Przewoźnikiem są Volga-Dnepr Group - pierwsze prywatne rosyjskie towarowe linie lotnicze.
  • Ładunek ważył 73 tony i zajmował powierzchnię 630 m³

Rozładunek samolotu i załadunek 12 ciężarówek trwał 6 godzin 

Antonow An124 to czterosilnikowy, odrzutowy samolot transportowy. Pracę nad maszyną rozpoczęto w 1967 roku, ale dopiero w 1974 roku powstała koncepcja, która uzyskała aprobatę władz i wojsk radzieckich. 


Powstanie An124:

  • samolot zaprojektowano w biurze konstrukcyjnym Antonowa
  • pierwszy prototyp AN-124 wzbił się w powietrze 26 grudnia 1982 roku, w ramach prób wykonano 650 lotów trwających łącznie 1595 godzin
  • 26 czerwca 1985 roku kolejny z prototypów wykonał lot, w trakcie którego pobito aż 21 różnych rekordów m.in pod względem maksymalnego ładunku. Wyniki prób były tak dobre, że An-124 został skierowany do produkcji seryjnej, która ostatecznie zamknęła się w liczbie 56 egzemplarzy.
  • produkcja seryjna realizowana była w Aviant w Kijowie oraz Aviastar w Uljanowsku


Dane techniczne:

  • długość: 69,1 m
  • wysokość: 21,08 m
  • rozpiętość skrzydeł: 73,3 m
  • masa własna: 175 000 kg
  • maksymalna masa ładunku: 120 000 kg
  • maksymalna masa startowa: 392 000 kg
  • napęd: 4 silniki Progress D-18T
  • prędkość maksymalna: 850 km/h
  • prędkość minimalna: 245 km/h
  • prędkość przelotowa: 750 km/h
  • zasięg: ok. 14 000 km
  • zasięg z pełnym ładunkiem: ok. 4500 km
  • objętość ładowni: 1050 m³
  • podwozie: 24 koła - podwozie główne składa się z dwóch zespołów po 5 dwukołowych goleni po obu stronach kadłuba, podwozie przednie składa się z 2 dwukołowych goleni


Ciekawostki:

  • pierwotnie kabina An124 zaprojektowana była dla sześcioosobowej załogi (dwóch pilotów, nawigatora, radiooperatora, inżyniera pokładowego oraz technika urządzeń desantowych), w nowszych wersjach samolotu kabina przystosowana jest dla 4 osób
  • samolotem An124 ustanowiono kilka rekordów, m.in. osiągnięcie pułapu 10 750 m z ładunkiem 171 219 kg, przelot bez międzylądowania na dystansie 20 150 km
  • w 1993 roku Antonov An124 przetransportował najcięższy pojedynczy ładunek ważący 135,2 tony. Rekord ten został pobity dopiero 11 sierpnia 2009 roku przez An-225 Mrija.


Tradycyjnie bardzo dziękujemy wszystkim pracownikom biorącym udział w operacji. Po raz kolejny spisaliście się na medal  Słowa podziękowania składamy również służbom Lotniska Chopina, a także firmom Synoptis i Polfrost

Galeria

Powrót
Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej informacji można znaleźć w naszej "Polityce Cookies".